تاریخ: ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۰:۴۵
بازدید: ۷۳
کد خبر: ۳۱۲۹۷۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
شرکت ملی توسعه معادن هند خبر داد؛

افزایش ۱۹ درصدی تولید سنگ آهن هند طی یک ماه| هدفگذاری برای تولید ۱۰۰ میلیون تن سنگ آهن در سال

‌می‌متالز - شرکت ملی توسعه معادن هند (MMDC) با انتشار گزارشی آماری از افزایش ۱۹ درصدی تولید ماهانه سنگ آهن خود در ماه جولای خبر داد.

به گزارش می‌متالز، بر اساس این گزارش، NMDC رقم تولید سنگ آهن خود برای ماه جولای را ۲.۴۴ میلیون تن اعلام کرده و این در حالیست که میزان فروش سالانه این شرکت معدنی نیز با افزایش ۲.۷ درصدی به ۳.۰۳ میلیون تن در سال رسیده است.

وزارت معادن هند نیز با تایید این گزارش تاکید کرده است که با دستیابی به رقم فعلی استخراج، رکورد سالانه استخراج سنگ آهن هند شکسته شده است. همچنین طی بازه زمانی چهار ماهه منتهی به ماه جولای، میزان تولید سنگ آهن NMDC با افزایش ۲۰ درصدی به ۱۳.۱۵ میلیون تن افزایش یافته و میزان فروش نیز با ۳۵.۵ درصد به ۱۴.۱۸ میلیون تن در بازه زمانی یاد شده رسیده است.

شرکت ملی توسعه معادن هند همچنین با انتشار برنامه سال آینده خود، از هدفگذاری برای تولید ۱۰۰ میلیون تن سنگ آهن در سال خبر داده که در اینصورت، می‌توان منتظر شکسته شدن رکورد تاریخی تولید سالانه سنگ آهن در این کشور بود. این شرکت مدعی است که طی بازه رمانی دو سال آینده، میزان تولید خود را تا ۴۰ میلیون تن افزایش خواهد داد.

علیرغم خوشبینی‌های یاد شده در گزارش NMDC باید این نکته را مد نظر قرار داد که میزان تولید و صادرات سنگ آهن و دیگر محصولات معدنی کاملا به شرایط بازار‌های بین المللی، میزان تقاضا و اقتصاد جهانی وابسته است کهن در صورت عدم بهبود شرایط فعلی، نمی‌توان امید چندانی به افزایش میزان صادرات داشت.

منبع: تحلیل بازار

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده